איך לשמר CPM נמוך במטא אדס?

ברק זמלר

מומחה שיווק ומכירות

בעולם התחרותי של השיווק הדיגיטלי, מפרסמים רבים מאמצים את Meta Ads (לשעבר Facebook Ads).

בפלטפורמה הזו, שמירה על עלות נמוכה ל-1,000 חשיפות (CPM) היא כמו לתת בוסט של nitro לקמפיינים שלכם.

מאחר והתשלום במטא אדס הוא עבור כל חשיפה של המודעות שלכם, אם יש לכם CPM נמוך יותר, אתם מצליחים לקבל יותר חשיפות למודעות עבור אותו התקציב. 

אז בעיקרון, זה אומר שרכש המדיה זול יותר, מה שמוביל בסופו של דבר ליותר המרות ומכירות שנוצרים על ידי הקמפיין הממומן שלכם.

בפוסט הזה, נצייד אתכם באסטרטגיות מוכחות להורדת ה-CPM שלכם ונעזור לכם לחשוף את המודעות ליותר אנשים עבור אותו תקציב שיווק.

אם אתם רוצים לדעת על כל שאר המדדים החשובים ב-Meta Ads, הפוסט הזה יכול לעזור. 

בואו קודם כל נבין מהם הגורמים העיקריים המשפיעים על ה-CPM שלכם ב-Meta Ads:

טירגוט: קהל יעד ספציפי יותר משמעותו CPM גבוה יותר (בפוטנציה). כאשר אתם מטרגטים קהל רחב במסגרת הקמפיין, אתם בעצם מבקשים מהאלגוריתם למצוא את האנשים הטובים ביותר מתוך כל הקהל. עם קהל רחב, יש לאלגוריתם יותר אנשים לבחון, מה שמגדיל את הסיכויים למצוא קהל עם עלות נמוכה ויכולת המרה גבוהה.

תחרות: כאשר אתם מקדמים מוצר/שירות בתחום תחרותי מאוד, עליכם לקחת בחשבון שיותר מפרסמים מתחרים אתכם בכל מכירה פומבית שמבצע האלגוריתם, מה שמוביל ל-CPM גבוה יותר.

רלוונטיות של המודעה: מטא מתגמלת מפרסמים שיש להם מודעות רלוונטיות לקהל היעד שלהם. ניתן להפחית את ה-CPM של הקמפיין שלכם על ידי יצירת מודעות רלוונטיות.

אופטימיזציית קמפיין: ביצוע אופטימיזציות נכונות של הקמפיין יכול גם לעזור להפחית את ה-CPM. דוגמאות מסוימות לאופטימיזציה יכולות להיות שינוי אסטרטגיית הבידינג (bidding) ויעדי הקמפיין.

how the cpm on meta ads is calculated

עכשיו, אחרי שהבנו איך נקבע ה-CPM ב-Meta Ads, בואו נגלה את הדרכים שבהן תוכלו להפחית את שלכם.

שיטות טירגוט

מציאת האיזון המושלם: האיזון המושלם הוא הנקודה שבה גודל קהל היעד והרלוונטיות שלו נמצאים בפרופורציה הנכונה. למרות שקהל יעד מאוד ספציפי עשוי להישמע אידיאלי עבור הקמפיין שלכם, שימוש בקהל יעד רחב יותר ומוגדר היטב יכול להניב תוצאות טובות יותר.

קהלים דומים (Lookalike): קהלים דומים הם קהלים בעלי מאפיינים דומים לקהלים קיימים עם ביצועים גבוהים. ניתן להשתמש ברשימות קהל מותאמות אישית כמו רשימות לקוחות, אנשים שהיו באינטראקציה עם דף הפייסבוק או חשבון האינסטגרם שלכם, ועוד. קהלים דומים יכולים לעזור לכם להגיע לאיזון המושלם הזה.

ריטרגטינג (Retargeting): התחברו מחדש עם אנשים שכבר יצרו אינטראקציה עם העסק שלכם, כגון מבקרים באתר, אנשים שהיו באינטראקציה עם המודעות או הדף שלכם, ועוד. מכיוון שאנשים אלה כבר מכירים את המותג שלכם, ייתכן שה-CPM עבורם יהיה נמוך יותר.

קמפיינים יצירתיים וממירים

צרו מודעות טובות יותר: קריאייטיבים שתופסים את העין וטקסטים מעניינים הם חיוניים עבור מודעות איכותיות ורלוונטיות יותר, ואלו גורמי מפתח בהפחתת ה-CPM שלכם.

ביצוע A/B טסטינג: אל תסתפקו בתוצאות הנוכחיות שלכם. תמיד תשאפו לשפר את הקמפיין על ידי בחינה של אלמנטים שונים כמו קהלי יעד, הגדרות קמפיין ומודעות.

הכוח שב-Storytelling: אנשים אוהבים חיבור אישי עם אנשים ומותגים אחרים, אז נצלו זאת והשתמשו בסיפורים שיזכרו במודעות ושידברו לקהל היעד שלכם, מה שיוביל ליותר מעורבות ול-CPM נמוך יותר.

creating high converting ads can improve cpm

אסטרטגיות לאופטימיזציה של הקמפיין

שינוי אסטרטגיות הבידינג (bidding): לכל אסטרטגיית בידינג יש יתרונות וחסרונות. בחרו באסטרטגיה שתואמת את היעדים שלכם. שקלו את “יעד עלות פר תוצאה” כדי לבצע אופטימיזציה של הקמפיין עבור עלות ממוצעת ספציפית להמרה. אסטרטגיית הבידינג הנכונה תעזור לכם לשמור על CPM נמוך יותר.

אם אתם מתעניינים ביעד עלות פר תוצאה, כדאי לכם לקרוא את הפוסט הזה.

שימוש ב-Campaign Budget Optimization (CBO): בעזרת אופציה שנקראת CBO, מטא מחלקת אוטומטית את התקציב לקבוצות המודעות המצליחות ביותר במסגרת הקמפיין. כתוצאה מכך, תוכלו לייעל את החשיפות שלכם ואולי להפחית את ה-CPM הכולל.

שימוש ביעד קמפיין נכון: ליעד הקמפיין יש השפעה משמעותית על ה-CPM. לדוגמה, קמפיין המרות יניב CPM גבוה בהרבה מקמפיינים למודעות למותג (brand awareness) או לתנועה (traffic). חשוב לבחור את יעד הקמפיין הנכון שתואם את התכנית השיווקית שלכם כדי להפיק את המרב מהקמפיין.

טיפים מתקדמים בשביל להשיג את ה-CPM הנמוך ביותר

אופטימיזציה של דף נחיתה: ודאו שדף הנחיתה שלכם מציע את חוויית המשתמש הטובה ביותר עם זמני טעינה מהירים, התאמה למובייל והנעות לפעולה (CTA) ברורים. מטא מתגמלת על כך באמצעות CPM נמוך יותר.

תזמון מודעות בזמן הנכון: כדי למקסם את החשיפה ולהפחית את ה-CPM, כדאי לכם לתזמן את המודעות שלכם כך שיוצגו בשעות השיא בפלטפורמות של Meta.

ניצול כללים אוטומטיים (Rules): קיימת אפשרות להגדיר כללים לביצוע משימות שונות באופן אוטומטי, כגון עצירת הקמפיין שלכם או התאמת הבידינג שלו לקבוצות מודעות בעלות ביצועים נמוכים. גישה זו תעזור לכם להימנע מבזבוז התקציב שלכם וייתכן שה-CPM יפחת אף הוא.

לסיכום

שמירה על CPM נמוך במטא אדס היא בכלל לא פשוטה. זהו מכלול מורכב של אלמנטים חשובים שיש לקחת אותם בחשבון יחד.

באמצעות מעקב עקבי של ביצועי הקמפיין שלכם וביצוע שינויים ואופטימיזציות נכונים, תוכלו להפוך למאסטרים ביעילות במטא אדס ולהשיג את ה-CPM הנמוך ביותר האפשרי עבור המודעות שלכם.

שתפו את הפוסט

פוסטים אחרונים

האם יש אלטרנטיבות ליוטיוב עבור יוצרי תוכן?

האם ת’רדס מתה? ומה צופן העתיד?

איך לשמר CPM נמוך במטא אדס?

Skip to content