המדדים שכולם חייבים להכיר בפרסום ממומן

ברק זמלר

מומחה שיווק ומכירות

גילוי נאות: אנו עשויים לקבל עמלות מלינקים של שותפים המופיעים במאמר זה

בימים האלה שוק הפרסום הממומן הוא תחרותי מאוד, וכולם, ואני מתכוון, כולם יכולים להקים קמפיינים חדשים תוך דקות ספורות.

הטכנולוגיה החדשה עוזרת למשתמשים לייעל את תהליך יצירת הקמפיין כך שגם מתחילים יכולים לעשות זאת במהירות.

אבל כפי שאתם כבר יודעים, יצירת קמפיין היא רק ההתחלה של העבודה בניהול קמפיינים ממומנים.

מרגע הפעלת הקמפיין, חשוב מאוד לנתח תוצאות ולבצע שינויים ואופטימיזציות רלוונטיות על מנת לשפר את הביצועים, אחרת הקמפיין עלול להיות בזבוז גדול של זמן וכסף.

אם אתם חדשים בפרסום ממומן (PPC) ורוצים ללמוד את היסודות, הפוסט הזה עשוי לעזור.

הנכס היקר ביותר שיש לנו בפרסום ממומן הוא נתונים.

ללא הבנה מעמיקה של ביצועי הקמפיינים שלכם, אי אפשר יהיה לבצע את האופטימיזציות הנכונות.

ההבדל בין משווק מקצועי לבעלי עסקים ש”מנסים” פרסום ממומן, הוא שמשווקים מקצועיים יודעים מה הדבר הנכון לעשות בניהול קמפיינים בזמן שבעלי עסקים רבים זורקים את כספם באינטרנט ומקווים לטוב.

על ידי הבנת המשמעות של ניתוח נתונים, אתם יכולים להפוך את הקמפיינים שלכם למכונת ROI (החזר על ההשקעה) חיובית שתגדיל את העסק שלכם.

בפוסט זה תלמדו מהם מדדי ה-PPC החשובים ביותר שאתם צריכים להכיר ולנתח כדי לזהות דרכים לשיפור הקמפיינים שלכם ולהשיג את יעדי השיווק שלכם ביעילות.

מדדים 1+2 - קליקים & חשיפות

פלטפורמות מסוימות כמו Meta ו-LinkedIn מחייבות אתכם עבור חשיפות של מודעה ופלטפורמות כמו Google Ads מחייבות עבור קליקים, לכן חשוב להבין את המספרים מאחורי שני המדדים הללו וכיצד הם מתורגמים להמרות.

חשיפות: מדד זה מייצג את המספר הכולל של הפעמים שהמודעה שלכם הוצגה בפלטפורמה שבה אתם מפרסמים. זה השלב הראשון במשפך השיווקי. הרעיון הוא שכל מי שצופה במודעה שלכם ילחץ עליה, וזה מוביל אותנו למדד המפתח הבא – קליקים.

קליקים: מדד זה מייצג את המספר הכולל של הפעמים שמשתמשים לחצו על המודעה שלכם. ניתן לראות בכך אינדיקציה אם המודעה שלכם מעוררת עניין ראשוני בהצעה שלה.

clicks and impressions are important metrics in ppc advertising

מדד 3 - אחוז הקלקה (CTR)

מחושב על ידי חלוקה של מספר הקליקים במספר החשיפות (אחוז הקלקה = קליקים / חשיפות * 100), מדד זה מציג את אחוז המשתמשים שראו את המודעה שלכם ולמעשה לחצו עליה. כאשר יש לכם אחוז הקלקה גבוה יותר, זה נותן אינדיקאציה על מודעה שמטורגטת בצורה טובה עם הצעה שמדברת לקהל היעד שלכם.

מדד 4 - עלות לקליק (CPC)

מדד זה מייצג את הסכום הממוצע שאתם משלמים בכל פעם שמישהו לוחץ על המודעה שלכם. החישוב של המספר הזה הוא חלוקה של ההוצאה הכוללת במספר הקליקים 

(עלות לקליק = הוצאה כוללת / קליקים)

האידיאל הוא לקבל את המחיר הנמוך ביותר לקליק, מה שאומר שאתם יכולים לגרום ליותר אנשים ללחוץ על המודעה שלכם באותו התקציב, מה שיכול להוביל ליותר המרות.

מדד 5 - אחוז המרה

מדד זה הוא אחד החשובים, ואולי החשוב ביותר. הוא מייצג את אחוז המשתמשים שלחצו על המודעה שלכם וביצעו פעולת המרה רצויה, כמו ביצוע רכישה, שליחת טופס לידים, הורדת קובץ וכו’.

מדד זה מחושב על ידי חלוקת מספר ההמרות במספר הקליקים (אחוז המרה = המרות / קליקים * 100).

אחוז ההמרה יכול לתת אינדיקאציה על היעילות של דף הנחיתה והמסר הכולל של הקמפיין שלכם. לדוגמה, אם הרבה אנשים לוחצים על המודעה שלכם אבל מסיבה כלשהי אף אחד לא מבצע פעולת המרה בדף הנחיתה, ייתכן שיש בעיה עם דף הנחיתה ויש צורך באופטימיזציה שלו.

מדד 6 - עלות להמרה (CPA)

זהו גם אחד המדדים המרכזיים והוא מייצג את העלות הממוצעת שאתם משלמים עבור כל המרה שנוצרת על ידי הקמפיין הממומן שלכם.

זה מחושב על ידי חלוקת ההוצאה הכוללת שלכם במספר ההמרות (מחיר להמרה = סה”כ הוצאה / המרות).

לדוגמה, המחיר להמרה של שליחת טופס לידים חדש הוא 40 ש”ח, אז זה אומר שהעסק שלכם צריך לשלם 40 ש”ח בממוצע בפרסום ממומן כדי להשיג ליד חדש.

האידיאל הוא להשיג את המחיר הנמוך ביותר להמרה, כך שהעסק שלכם יוכל לקבל יותר המרות באותו תקציב שיווקי.

מדד 7 - החזר על הוצאות פרסום (ROAS)

זהו המדד החשוב ביותר שמחשב את ההכנסה שנוצרת עבור כל שקל שהושקע בקמפיין שלכם. 

החישוב עבור מדד זה הוא החלוקה של ההכנסה הכוללת שנוצרה מהקמפיין בסך ההוצאה שלכם על הקמפיין (החזר על הוצאות פרסום = הכנסה כוללת מהקמפיין / הוצאה כוללת של הקמפיין).

אם ה-ROAS שלכם חיובי, אז זה אומר שהקמפיין שלכם עשוי להיות רווחי לעסק, אבל אם ה-ROAS שלילי אז העסק שלכם כנראה מפסיד כסף כתוצאה מההשקעה בקמפיין.

roas is one of the key metrics in ppc

לסיכום

על ידי מעקב וניתוח עקבי של נתוני הקמפיין הממומן שלכם, אתם יכולים להבטיח שהקמפיין יהיה במיטבו ואז בסופו של דבר, העסק שלכם יגיע להחזר על ההשקעה חיובי בפרסום ממומן.

זכרו שפרסום ממומן הוא תהליך, וקמפיינים מסוימים דורשים יותר זמן כדי להפוך לרווחיים, אז אל תוותרו אם רק התחלתם ואתם עדיין לא רואים תוצאות טובות.

בדקו בפוסט הזה את הידע שלכם בשיווק בדיגיטל על ידי הפרחה של המיתוסים הגדולים ביותר בתחום.

שתפו את הפוסט

פוסטים אחרונים

מהו הכלי הכי טוב ל-SEO?

האם יש אלטרנטיבות ליוטיוב עבור יוצרי תוכן?

האם ת’רדס מתה? ומה צופן העתיד?

Skip to content