המדריך המלא לטירגוט במטא אדס

ברק זמלר

מומחה שיווק ומכירות

גילוי נאות: אנו עשויים לקבל עמלות מלינקים של שותפים המופיעים במאמר זה

כולנו יודעים איך מטא אדס עובדת.
הפלטפורמה הזו משתנה כל 2 דקות.

עם זאת, אחד השינויים הגדולים ביותר במטא אדס לאורך השנים הוא האופן שבו אנחנו מטרגטים (בוחרים) את קהלי היעד שלנו.

האם אתם זוכרים את אותם ימים נפלאים של סינון רשימות אינסופיות של תחומי עניין ונתונים דמוגרפיים כדי לבחור במדויק את הקהל שאתם רוצים להגיע אליו?

ובכן, זה שונה עכשיו לגמרי.

עם האוטומציה והבינה המלאכותית שתפסו תפקיד גדול יותר באלגוריתם של מטא, המשחק השתנה לחלוטין ומפרסמים רבים עדיין מבולבלים לגבי הדרך שבה עליהם להגדיר את קהל היעד שלהם כדי שלא יבזבזו את התקציב על אנשים לא רלוונטיים.

אבל אל דאגה, כתבתי את הפוסט הזה כדי לטפל בדיוק בבעיה הזו ולספק לכם פתרונות מעשיים, בין אם אתם מקצוענים במטא אדס או רק מתחילים.

עד סוף הפוסט הזה, תכירו את השינויים האחרונים בטירגוט של מטא אדס, תדעו איך להימנע משגיאות נפוצות ואיך למקסם את תוצאות הפרסום שלכם בעזרת בחירת קהל אידיאלי.

הפוסט הזה עשוי לעניין אתכם גם: יעד עלות לתוצאה במטא אדס – טוב או רע?

A highly detailed and intricate digital illustration of a complex algorithm. The algorithm's components are interconnected,forming a vast web of color coded lines and symbols. In the center, a hum

איך התפתח הטירגוט: ממפורט לאוטומטי

בעבר, היה באמת נחמד וקל להגדיר את קהל היעד שלכם במטא אדס.
יכולתם לבחור מתוך אלפי תחומי עניין, התנהגויות ונתונים דמוגרפיים כדי ליצור את הקהל המושלם.

לדוגמה, היה פשוט לכוון לאוהבי כלבים שגם נהנים מטיולים וגרים באזורים עירוניים.

אולם ככל שהפלטפורמה גדלה וצברה יותר נתונים, תהליך הכיוון החל להפוך לפשוט יותר. פתאום, אפשרויות טירגוט מפורטות החלו להיעלם, וגרמו למפרסמים לגרד את הראש שלהם ולשאול מדוע מטא הסירה תכונות שימושיות כאלה.

האמת המדהימה היא שלמטא יש כל כך הרבה נתונים עליכם, עליי ועל כל אחד אחר כך שהם יכולים לחזות את הקהל המתאים למסר השיווקי שלכם עם כמה אפשרויות טירגוט בודדות – הכל על ידי ניצול כוחה של האוטומציה.

נניח שאתם מוכרים קורס דיגיטלי. לפני כמה שנים, הייתם מכוונים לאנשים המתעניינים ב”למידה מקוונת”, “שיפור עצמי”, “חינוך מקוון” וכו’.

אבל היום, יש פחות אפשרויות טירגוט והאלגוריתם של מטא, עם כוחות הגיבור-על שלו, מוצא את אלה שמתאימים לפרסונה של קהל היעד שלכם גם אם אתם לא מטרגטים אותם בצורה ספציפית.

האמת המצחיקה היא שהצלחתי לייצר אלפי לידים איכותיים ללקוחות שלי באמצעות קהל רחב ללא שום אפשרויות טירגוט מפורטות.

הסרטון זה מסביר בצורה מעולה כיצד הטירגוט של מטא אדס הפך לאוטומטי יותר:

כמה גדול צריך להיות הקהל שלכם? הדילמה הגדולה ביותר

שאלה אחת שאני בטוח שכל מפרסם שאל את עצמו לפחות פעם אחת היא האם קהל היעד גדול מדי, קטן מדי, או בדיוק מתאים.

אז התשובה פשוטה – גודל הקהל צריך להתבסס על מטרות הקמפיין שלכם.

אם אתם עומדים להשיק קמפיין מודעות למותג (Awareness), אתם יכולים ללכת על קהל רחב ולתת לאלגוריתם לעשות את שלו כדי לראות מי “נושך”.

עם זאת, אם יש לכם קמפיין שבו אתם צריכים שקבוצה ספציפית של אנשים תבצע פעולות כמו הגשת טופס לידים, הרשמה לאירוע שלכם, או רכישה של הפריט היקר ביותר בחנות האונליין שלכם, אז מומלץ להגדיר קהל יעד ספציפי יותר.

טיפ חם: כוונו לגודל קהל של 1-10 מיליון אנשים. זה נותן למטא מספיק מרחב תמרון למצוא את האנשים הנכונים תוך שמירה על הרלוונטיות של המודעה שלכם. שימוש בקהל ספציפי מדי עלול לפגוע בקמפיין שלכם ולשרוף את התקציב שלכם עם פחות תוצאות.

A vibrant and diverse Minecraft inspired mosaic of 1000 unique characters. Each character is beautifully crafted with distinctfeatures, clothing, and accessories, showcasing the creativity and ima

טעויות נפוצות בטירגוט: מה אסור לעשות

למרות שהיו שינויים רבים באפשרויות הטירגוט של מטא אדס, הטעויות שאני עומד לחשוף קרו למפרסמים עוד מאז תחילתה של הפלטפורמה.

1) פילוח יתר: כפי שאמרתי קודם, שימוש בקהל ספציפי מדי יעשה את ההפך מלייצר תוצאות מעולות.

2) התעלמות מפילוח מיקום: מפרסמים רבים מתעלמים/שוכחים להגדיר את המיקום בקמפיין שלהם שהוא קריטי, במיוחד לעסקים מקומיים.

3) דילוג על קהלים דומים: אלה הם החברים הטובים ביותר שלכם. את האופציה של קהלים דומים ניתן למצוא תחת “קהלים מותאמים אישית”, והם אנשים הדומים ללקוחות הנוכחיים שלכם, לידים, מבקרי אתר ועוד.

זה בעצם כמו לשכפל את הקונים הטובים ביותר שלכם – רק בצורה חוקית!

4) ראייה צרה של תחומי עניין: אל תשימו את כל הביצים בסל של תחומי העניין. ערבבו אותם עם התנהגויות ונתונים דמוגרפיים רחבים יותר כדי לקבל קהל מאוזן יותר.

אפשרויות מיקום: מול איזה קהל אתם צריכים להופיע

כמו שמיקום הוא קריטי בנדל”ן, הוא חיוני גם עבור הפרסום שלכם במטא אדס.
אתם לא יכולים להצליח עם הקמפיין שלכם אלא אם כן הגדרת המיקום שלכם מדויקת:

1) טירגוט לפי רדיוס: זה יכול להיות מציל חיים לחנויות פיזיות וחנויות מקומיות.

2) החריגו מיקומים שבהם אתם לא רוצים להיות: מפרסמים רבים מבזבזים את התקציב שלהם על מיקומים לא רלוונטיים שאין להם שום קשר לעסק שלהם.

Advantage+ לעומת הקהל הישן של פייסבוק

אוקיי, זה המבלבל מכולם – מה ההבדל בין הפילוח החדש לישן?

קהלי Advantage+: הבחורים הרעים האלה הם כולם סביב אוטומציה. כשאתם בוחרים באפשרות זו, אתם נותנים לאלגוריתם של מטא להוביל ולמצוא עבורכם את הלקוחות האידיאליים. עדיין יש אפשרות להציע קהלים כך שהאלגוריתם ינסה אותם תחילה ואז יתרחב לקהלים חדשים.

קהלים מקוריים: בדרך זו יש לכם שליטה. אתם יכולים לבחור ידנית כל פרט, מה שהופך אותה לאידיאלית למקצוענים שרוצים שליטה מלאה על הפילוח שלהם תוך מתן פחות מרחב תמרון לאלגוריתם הבינה המלאכותית.

A captivating digital illustration of an artificial intelligence algorithm wearing a crown and a shirt displaying the distinctive blue Meta symbol. The AI, with a sleek and sophisticated design, a

מיקומים (פלטפורמות): איפה אתם רוצים שהמודעות שלכם יופיעו

לאחר השלמת כל הפרטים הנחוצים לפילוח הקהל, תצטרכו לבחור את הפלטפורמות שבהן המודעות שלכם יופיעו בפועל. האם כדאי ללכת על אפשרויות רחבות, או לבחור פלטפורמות ספציפיות?

בואו נענה על זה:

מיקומים אוטומטיים (Advantage+ Placements): אני מתערב שכבר שמתם לב שמטא אוהבת לשלוט בצורה מקסימלית בקמפיין שלכם, ואותו הדבר חל על מיקומים. מיקומים אוטומטיים מאפשרים לאלגוריתם לבחור באילו פלטפורמות המודעות שלכם יופיעו בהתבסס על הביצועים שלהן, זה יכול להיות בפייסבוק, אינסטגרם, מסנג’ר ואתרים ואפליקציות של שותפים אחרים.

מיקומים ידניים: אם אתם רוצים שהמודעות שלכם יופיעו רק בפלטפורמות ספציפיות, מומלץ לבחור באפשרות של מיקומים ידניים.

מניסיוני, ברוב המקרים, Advantage+ Placements עובד הכי טוב כמעט לכל עסק.

טירגוט לפי קריאייטיב/טקסט: הרכיב הסודי

הנה העניין: אפשרויות הטירגוט שלכם חשובות, אבל יש שני דברים שהם הרבה יותר משמעותיים לטירגוט הקהל הנכון – הקריאייטיב והטקסט של המודעה שלכם.

המודעות שלכם הן הקריאייטיב והטקסטים שקהל היעד שלכם יראה שוב ושוב, לכן חשוב להבטיח שהם מכילים את המסר השיווקי הנכון שמתאים בדיוק לאותם אנשים.

אלגוריתם הבינה המלאכותית של מטא חכם מאוד, ויכול במהירות למצוא את האנשים הנכונים להציג להם את המודעות שלכם בהתבסס על האופן שבו הם יוצרים אינטרקציה איתן.

טיפ מקצועי: הזכירו את קהל היעד שלכם בקריאייטיב או בתחילת הטקסט. זה יכול לעזור לאלגוריתם להתמקד באנשים הנכונים.

לדוגמה: “משווקים, האם שמעתם על XYZ?”

A whimsical and enchanted Minecraft inspired letter, crafted from various blocks and materials. The letter contains both text and an embedded image of a smiling villager. The text reads, Dear [Rec

לסיכום: להיות מומחי טירגוט במטא עם סטייל

ברכות, לאחר שקראתם את המדריך הזה אתם הפכתם למקצוענים אמיתיים בטירגוט של מטא אדס.

זכרו, בעוד שהכלים וההגדרות השתנו, המטרה נשארת זהה: להביא את המסר שלכם בפני האנשים הנכונים.

על ידי הימנעות מהטעויות שהוזכרו בפוסט הזה, ניצול כוח הבינה המלאכותית של האלגוריתם, ויצירת המודעות הטובות ביותר, המודעות שלכם במטא אדס לא רק יבלטו, הן יהיו ממירות בטירוף.

אבל כל מדריך הטירגוט הזה הוא חסר תועלת לחלוטין אם אתם לא יודעים מיהו קהל היעד שלכם.

קראו את הפוסט הזה כדי למצוא את כל התשובות על: איך למצוא את קהל היעד שלכם

שתפו את הפוסט

פוסטים אחרונים

איך להתחיל כפרילנסר כמו שצריך?

אסטרטגיות השיווק הטובות ביותר כדי להגדיל כל עסק

המדריך המלא לטירגוט במטא אדס

Skip to content